Instagram som annonceringsplatform
Det er vist ingen hemmlighed, at instagram er en platform, der rummer en masse muligheder for virksomheder og private, når det kommer til instagram annoncering og influencer marketing.
Virksomheder har gode muligheder for at målrette annoncering meget specifikt, til de målgrupper de ønsker. Der er også mulighed for at målrette annoncering til personer, der tidligere har besøgt din hjemmeside, hvis du har placeret en pixel på hjemmesiden. Det gør, at der er mulighed for at opleve et rigtigt godt afkast på dine annoncekroner.
Instagram har over 700 millioner brugere, derfor er mulighederne gode for at nå ud til mange forskellige mennesker, gøre opmærksomt på dit brand og trække besøgende til din hjemmeside.
Makeitmedia, er en af de danske virksomheder, der lever af at lave annoncering på instagram for virksomheder. Du kan læse mere her.
Hvorfor influencer marketing?
Influencer marketing er blevet en enormt populær marketing startegi. Kort fortalt går denne metode ud på at få personer på Instagram til at reklamere for dit produkt. Specielt brugen af micro-influencers er populært, da opslag fra disse ofte oplever et meget højt engagementsniveau.
Som virksomhedsejer kan du ofte nøjes med at belønne micro-influencers med dit produkt, hvor større influencers ofte skal have penge. Hvor mange penge afhænger af antal følgere og hvem influenceren er.
Kom godt i gang på instagram
Som virksomhed behøves du ikke en Instagram profil for at anvende Instagram annoncering, så du kan let og hurtigt komme i gang med at trække flere besøgende til dit website og gøre opmærksom på dit brand.
Mange virksomheder oplever hård konkurrence indenfor deres branche, derfor er det bare med at komme i gang. I dag er det ikke nok at bare at smide en reklame i aviserne, hvis du virkelig vil ud over stepperne. Du må anvende flere forskellige markedsføringskanaler. Forbrugeren skal ofte rammes fra flere forskellige sider før at de foretager et køb.
Vil du gerne i gang med at blive influencer, så kan det faktisk lade sig gøre, bare du har 500-1000 følgere på Instagram. Så ryger du i kategorien micro-influencer, og kan få gratis gaver og produkter for at vise dem fra for dine følgere. Der er bureauer der tager influencers ind, men du kan også forsøge dig med at tage direkte kontakt til nogle virksomheder.